בין אם יש לכן בית עם גינה או מרפסת, שדרוג הגינה עם עציצים ופינת ישיבה יכול ליצור סביבה מרגיעה ולהפוך לפינה האהובה עליכם בבית משגרת היום יום העמוסה והלחוצה. המאמר הבא יעניק לכם מספר טיפים להקמת גינה בחצר שיסייעו לכם לייצר את הגינה המושלמת עבורכם.

תכנון מראש

כאשר מתחילים להתעסק בהקמת גינות, חשוב להתחיל מתכנון היעוד של הגינה, האם מדובר בגינה לגידול ירקות ועשבי תבלין או לפינה רגועה כדי לקרוא ספר ולשתות כוס יין אחרי יום לחוץ. נסו לחפש השראה מהרשת כדי לקבל רעיונות לכיוונים שונים.
נסו לתחם את הגינה לאיזורים ולהגדיר כל איזור לתחום מסוים למשל איזור ישיבה, איזור לעציצים וצמחי תבלין, איזור לאחסון חפצים וכדומה. מומלץ להיעזר באיש מקצוע על מנת שתקבלו את התוצאה הרצויה מבלי לשבור את הראש ובהתאם לתשתיות של הגינה שלכם.

הכינו את האדמה

אדמה בריאה היא הבסיס לגינה משגשגת. לפני השתילה, קחו את הזמן לתקן את האדמה  עם חומר אורגני כמו קומפוסט או זבל מיושן כדי לשפר את המבנה והפוריות שלה. הסירו כל עשבים שוטים או פסולת מהאזור כדי להבטיח אוורור וניקוז נאותים.

בחירה נכונה

ההוצאות על גינה יכולות להיות משמעותיות אם מבצעים בחירות לא נכונות שקשורות לתחזוקת הגינה, ההשקעה העיקרית לתחזוקה השוטפת היא עבור מי השקיה. הקפידו לבחור צמחים שדורשים השקיה של לא יותר מפעם בשבוע. השתמשו באבנים אשר סופגות מים כדי להקטין את כמות המים להשקיה. צרו הצללה אשר תמנע את התאדות המים ותצמצם את התייבשות הצמחים. בנוסף, השתמשו בדשא סינטטי על פני דשא אמיתי כך לא תצטרכו להשקיע כמויות גדולות של מים להשקיית הדשא.

איך לתחזק את הגינה באופן שוטף?

כדי שהגינה שלך תיראה במיטבה, קבע שגרת תחזוקה קבועה. זה עשוי לכלול משימות כגון ניכוש עשבים, פרחים מתים, גיזום שיחים ודישון צמחים לפי הצורך. תשומת לב קבועה לגינה שלך תסייע במניעת בעיות כגון הדבקות מזיקים ושמירה על מראה יפה ואסתטי.

לסיכום, הקמת גינה בחצר שלך היא מאמץ מספק המאפשר לך להתחבר לטבע וליצור מרחב חיצוני יפהפה ליהנות ממנו. על ידי יישום הטיפים החיוניים הללו, תוכלו להניח את התשתית לגינה מוצלחת שתביא לכם שמחה וסיפוק לאורך שנים. אז הפשילו שרוולים, חפרו בעפר וצפו בגינה שלכם פורחת!