כאשר מתחילים בשיפוץ דירה, ההתרגשות גדולה ולרוב קל מאוד להיסחף לדברים הכיפיים יותר כמו עיצוב פנים הכוללת בחירת מרצפות וצבע הקירות.
לצערנו, ישנו שלב חשוב ביותר שלעתים קרובות אנו שוכחים או דוחים, אך אם נבצע אותו בזמן הוא יחסוך לנו הרבה כאב ראש בהמשך!
כמובן שאנו מדברים על: הדברה.
כדי לקבל ייעוץ ממדביר או לוכד עכברים בכל אחד שלבי השיפוץ על מנת לזהות בעיות מזיקים בזמן ולמנוע מהן לצאת משליטה.

הדברה לפני שיפוץ, למה זה כל כך חשוב?

חשוב לוודא שאין מזיקים בדירה לפני שמתחילים בשיפוץ, לא פעם יכולים להתגלות קינים בעת השיפוץ ובכך בעצם לעצור את העבודות עד לגמר הטיפול בבעיה ובכך לעקב את כל מהלך העבודות.
מדביר מנוסה ומוסמך יוכל לערוך בדיקת מזיקים בדירתך ולעדכן אותך אם יש אזור נגוע ולטפל בו לפני תחילת השיפוץ.
בטרם החל השיפוץ מומלץ גם לבצע בדיקת מכרסמים ע"י לוכד עכברים מוסמך, שיוכל לעזור לייעץ על חומרי איטום העמידים בפניהם ולבצעה הדברת מנע.
אחרי ביקור המדביר תוכל להתחיל בשיפוץ הדירה שלך בראש שקט.

עיצוב פנים

מדוע מזיקים אוהבים כשאנחנו משפצים?

פלישת מזיקים במהלך שיפוץ הדירה יכולה לקרות מכמה סיבות: בגלל חשיפת אזורים חדשים בעלי פוטנציאל משיכה למזיקים או לחילופין גילוי קיני מזיקים קיימים בעקבות שבירת קירות או הרמת מרצפות והכנסת חומרי עבודה חדשים. הנה רק כמה מהסיבות שבגללן לבצע הדברה טרם התחלת השיפוץ בדירה:

חשיפה לטבע

אתר בנייה הוא בית גידול נהדר למגוון מזיקים. ציפורים, מכרסמים וחרקים ימצאו אתרי בניה כמקום נהדר להקים בו בית. לרוב, במהלך השיפוץ (בעיקר שיפוץ כללי ומקיף), הדירה נשארת ריקה ובעצם אין מי שימנע מהמזיקים להיכנס.
גם אם השיפוץ לא כולל שבירת קירות חיצוניים יכולים להיות פתחים שונים המאפשרים כניסת עכברים, ציפורים או חרקים בצורה חופשית אל אזור הבניה.

הקפד לבדוק חומרי גלם

הקפד לבדוק את העץ שבו יעשה השימוש בשיפוץ. לרוב העצים יאוחסנו בחוץ, מה שמקל מאוד על גישת מזיקים שונים. למרות שרוב העץ עובר טיפול מניעתי לא תמיד הוא יעיל ב 100%.
לא רק טרמיטים, עץ יכול להביא מגוון ענק של מזיקים כמו עש, נמלים ותיקנים. אורחים לא רצויים אלו יכולים להגיע גם באריזות של חומרים שונים הדרושים להשלמת השיפוץ.

שמור על הניקיון

לא פעם אפשר להיתקל בפסולת באתר השיפוץ, בין אם זה אוכל שלא פונה בזמן או ערמת סמרטוטים ששימשו לניקיון וננטשו בערמה. ברגע שנשארה פסולת ללא השגחה היא יכולה למשוך מכרסמים רעבים, או כאלו המחפשים מקום נעים להקמת הקן. גם תיקנים ונמלים נמשכים לפסולת מסוג זה. הדבר האחרון שנרצה לפגוש הוא חולדה המנשנשת את ארוחת הצהריים של אתמול.

לסיכום:

הדברה לפני שיפוץ תגביר את הסיכויים לשיפוץ עם כמה שפחות הפרעות והתקלות ותספק לכם שקט נפשי ואת האפשרות להתמקד במשימות היותר נעימות וחשובות.

כדי לעקוב ולשים לב שלא מופיעים סממנים חשודים והמעידים על פלישת מזיקם: כגון גללי עכברים או תיקנים, ולפנות למדביר מקצועי שיעזור לכם לטפל בבעיה. כדאי להזמין שירות הדברה מקצועי גם בסוף העבודות כדי להבטיח את כניסתך לדירה משופצת ונעימה מבלי דיירי משנה לא רצויים.