פעמים רבות במהלך חיינו, עולה הצורך לשפץ את ביתנו או לעצב אותו מחדש, אך אנחנו לא תמיד יודעים מאיפה להתחיל. אורח החיים הקדחתני והעמוס לא מאפשר לנו לתכנן כל פרט קטן שיפוץ פני הבית, ועל כן אנחנו דוחים את הבלתי נמנע ולעתים עושים דברים בחופזה ומתחרטים על כך.

אחד התחומים בעיצוב הבית שהתפתח מאוד בשנים האחרונות ודורש תשומת לב מיוחדת הוא תחטם עיצוב דלתות הפנים. בעבר היו שמים דלת עץ רגילה ומסתפקים בכך, אך כיום ברור שלדלתות פנים יש תפקיד שהוא לא רק פונקציונלי, אלא גם חלק חשוב במראה הבית והאסתטיקה הוויזואלית שלט. על מנת לבחור את העיצוב שמתאים לכם ולביתכם בצורה הטובה ביותר, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע, כמו שעושים בתחומים רבים בחיים, ולקבל הכוונה עיצובית וגם פרקטית בכל הנוגע לדלתות פנים.

טכנולוגיה ועיצוב נפגשים יחדיו

כאמור, היה נהוג בעבר לשים דלתות פנים פשוטות מעץ בכל חדרי הבית כי לא הייתה ברירה אחרת. כיום המצב השתנה לחלוטין ועם התקדמות הטכנולוגיה, אתם יכולים לשפץ את ביתכם ולהוסיף לו דלתות פנים שישנו את מראהו לחלוטין. שתי האסכולות המרכזיות בתחום עיצוב הפנים באופן כללים ובתחום עיצוב הדלתות בפרט הן מינימליזם ו"הגזמה".

אלו שמעדיפים מראה מינימלסטי, יבחרו דלתות עם מראה רך ומסורתי כמו דלתות עץ כפריות או כאלו שהן במראה של עץ. האלמנטים בדלתות הללו יהיו מזעריים והמראה הסופי יהיה רך ורומנטי. לעומת זאת, יש את המראה ה"מוגזם" שכוונתו תוספות שנותנות נופך מיוחד לדלתות ולא מסתפקות במועט. אלו יהיו דלתות מתכת כבדות וחלקות במראה אורבני וצעיר, דלתות עם תוספות של פרזולים או משחקים של עומק שנוצרים בעזרת חריטות שונות בדלת. מראה שכזה מתאים בדרך כלל לחללים גדולים מפני שהוא נותן להן מראה ייחודי ובניגוד לדלתות מינימליוסטיות, הוא לא "נבלע" בעיצוב.

מלבד המראה של הדלת עצמה, תוכלו לבחור גם בסוג הצירים המבוקש, סוג הידיות ואפילו צורת המשקוף. תוכלו לבחור האם לעשות משקוף מיוחד עם עיטורים או גם נופך תלת ממדי, או לבחור במשקוף "עיוור" שנטמע עם הקיר והוא בעל מראה חלק.

תחום עיצוב הפנים משתנה חדשות לבקרים, ולכן חשוב להיות עם אצבע על הדופק ולעשות את הבחירות הנכונות עבור המקום בו אתם גרים, בין שמדובר בשיפוץ ובין שמדובר בעיצוב מחדש. דלתות הפנים כאמור משליכות בצורה משמעותית על המראה הכללי של הבית ועל מנת שתבחרו את אלו שהולמות את ביתכם וגם אתכם בצורה הטובה ביותר, חשוב להתייעץ עם אדריכל דלתות פנים שיבטיח עבורכם את התוצאה הטובה ביותר.