כאשר מגיעים לרגע בו עומדים לעצב את הבית, בעצם מגיעים לרגע בו כל דבר מקבל חשיבות יתרה, בין אם מדובר על הגוון של הלבן שיופיע בחזית הבית ובין אם מדובר על אופי הגימור של שביל הכניסה. אי לכך כאשר מגיעים לדון על פרמטר מהותי כגון חימום, יש להיות מעודכנים בשיטת החימום היותר בריאה, נעימה, ידידותית לסביבה ואף מרשימה – יש להיות מודעים לאופציה להתקין חימום תת ריצפתי, ובטח כאשר נמצאים בשלב הנכון לפני שהבית רוצף.

 

סטטוס יוקרתי

מדוע כיום יותר ויותר בתי עסק ובתים פרטיים אשר מבקשים ליהנות מאיכות ואף לתמוך בסטטוס היוקרתי שאליו הם מכוונים בוחרים להתקין מערכת חימום תת ריצפתי? עברו על שורת הסיבות הבאות:

  • יש קסם בבית חם ונעים אשר מסווה את אלמנט החימום.
  • כיום בעידן שפחות זה יותר, ניתן ליהנות לא מעט מעצם הידיעה שאובייקט החימום אינו תופס מקום מעל פני השטח, מלבד מערכות הוויסות קטנות המידות.
  • לתחושה נעימה יש משמעות רבה עבור עיצוב כלל ההרגשה, ועל כן בית שנעים להיכנס אליו בימות החורף הקרים, ובית שמציע לאורחים הליכה יחפה, חמימה ומפנקת – הנו בית שמקרין קידמה, הנו בית שמעיד על שימוש בטכנולוגיה חכמה והנו בית שניכרת בו מחשבה והשקעה רבה.
  • כיום ידוע שחימום תת ריצפתי מאוד פופולארי בארה"ב ובאירופה ועל כן כאשר עושים שימוש בשיטת חימום שכזו, ניתן לחוש כאילו נמצאים בבית אירופאי, כאשר גם לכך יש לא מעט השלכות חיוביות.
  • בית שמכיל חימום תת ריצפתי אינו מפר את חופש הבחירה באשר לסוג הריצוף הרצוי, וזאת כי כל עוד לא בוחרים להתקין פרקט גושני עבה במיוחד וכל עוד נמנעים מפריסה של שטיחים, הרי ששאר האופציות נשארות רלוונטיות.
  • העובדה שאין מומנט אשר נמצא מעל פני השטח עוזר ליצור אשליה של חלל יותר גדול.

יתרונות פונקציונאליים

כידוע כאשר עומדים לעצב בית, הרי שישנה משמעות רבת חשיבות הן לפרמטר הפונקציונלי והן לפרמטר העיצובי. עד כה דנו בנדבך העיצובי, ואילו עתה נעבור לדון בהיבט הפונקציונאלי, שגם הוא כמו ההיבט העיצובי מכיל לא מעט יתרונות חשובים כאשר מדובר בהתקנת מערכת חימום תת ריצפתי. במה מדובר? תכנון הבית עם חימום תת ריצפתי מאפשר ראש שקט, וזאת כי כל עוד בוחרים בחברה מקצועית, ניתן להבטיח מראש חוסר צורך בתחזוקה, חוסר היתקלות בתקלות מיותרות, שליטה מלאה על הטמפרטורה הרצויה בכול חדר, שימוש בתרמוסטט ייעודי ובנוסף אין צורך להחליף את המערכת – גם לא בעוד עשרים שנה.

נקודות להתייחסות

לבסוף נציין שממש כפי שיש לבחור מעצב פנים איכותי עבור קבלת החלטות אשר נוגעות לנראות הסופית של הבית, כך גם יש לבחור חברה איכותית עבור התקנת מערכת החימום. אי לכך יש לבחון ניסיון, אחריות, בטיחות, יחס וכמובן שגם זמינות.