אולי בחודשים האחרונים זה מרגיש כאילו הדברים עצרו מלכת, אך האמת היא שלא מעט תחומים עדיין מתנהלים כרגיל, ועל כן אם גם אתם עומדים לתכנן משרד, בית פרטי, הרחבה לבית העסק וכדומה, אין זה כלל משנה אם בחוץ הנגיף משתולל, כי בכול הנוגע לעולם העיצוב, לא מסכה ולא 2 מטר יעצרו אתכם, וזאת כי לאדריכל אין תחליף. עם זאת, בנקודה זו ראוי להבין שגם אם ניקח חמישה אדריכלים מוכשרים, לא בטוח שהם יימצאו כמתאימים, כי חיבור אישי והתמחות בסגנון העיצובי מאוד משפיעים. אז כיצד בוחרים אדריכל בתקופה שבה חושבים פעמיים לפני שיוצאים מהבית? להלן כמה טיפים יעילים:

ראשית מרחק

לצד העובדה שיש לשמור בפגישת העבודה 2 מטר, נציין שיש לבחור באדריכל שנמצא בקרבת מקום, כי גם אם השלבים הראשונים אינם מצריכים יותר מדי מפגשים, הרי שבהמשך מאוד חשוב פיקוח צמוד, ועל כן כל עוד האדריכל גר בסמיכות, ניתן לוודא שהוא יהיה נוכח. כמו כן, אם בוחרים באדריכל שעובד באזור, גם יותר קל להגיע לבחון עבודות שהוא ביצע אצל לקוחות קודמים (גם הם גרים בסמיכות).

בדיקה מקדימה והיכרות מקוונת

מחפשים משרד אדריכלות ועיצוב פנים ? לפני שבוחרים רצוי להבין מהו סגנון העבודה וההתמחות, והצצה לכך ניתן לקבל בקלות באמצעות תיק העבודות,  וכיוון שאנו מצויים בתקופת הקורונה, נבצע זאת באופן מקוון. כמו כן, גם את ההיכרות הראשונית נערוך באופן מקוון – ע"י שיחת זום. פה נציין שמוטב לנצל פגישה זו עבור בחינה קפדנית של סך הנדבכים שחשובים לכם. כיצד? באמצעות רשימה מסודרת שמכילה מגוון שאלות ודגשים שהכנתם מראש.

חיבור אישי ויחס כללי

כפי שציינו עוד בהתחלה, חשוב לחוש חיבור אישי עם האדריכל וחשוב לחוש שניתן לסמוך עליו. כיצד? בשיחת הזום הראשונית נתחיל לבסס דעה. מבקשים לגבש דעה מושכלת? בין היתר תשאלו אותו באלו אמצעים ותוכנות הוא מציג את ההדמיות, מהו הליך העבודה מולו, האם הוא נוהג לשתף פעולה עם אנשי מקצוע (וכיצד הוא פותר בעיות מולם) ובאופן כללי תבחנו אלו שאלות הוא מפנה אליכם, וזאת כי אדריכל מקצועי ישקיע הרבה מאמץ בכדי להבין מהו החזון שלכם והפתרון הנכון ביותר במיוחד עבורכם.

תקציב ושוב תקציב

חשוב ביותר לוודא שעוד בשלבי התכנון המוקדמים האדריכל שם לב לתקציב שאליו אתם מכוונים. במקביל, תבחנו כיצד הוא מגיב כאשר מבקשים ממנו פתרון מדויק לצד איכות ברמה גבוהה, כיצד הוא מגיב כאשר מבקשים נראות מרשימה מבלי להוציא הרבה, ואף תשאלו ישירות באלו דרכים הוא עשוי להוזיל עלויות, ולו באמצעות פנייה לחנויות ואנשי מקצוע שיודעים לעשות לו מחיר טוב. שורה תחתונה? הקורונה אינה אמורה להקשות לבחור נכונה משרד אדריכלות ועיצוב פנים – היעזרו בשיחות מקוונות והגיעו אליהן מוכנים.