אם בעבר בריכה פרטית היתה חלום קשה מאוד להשגה, הרי שכיום יותר ויותר בעלי בתים פרטיים ואפילו דירות גן משלבים בפרויקט בריכה בגודל המותאם לשטח ולתקציב.
בריכה פרטית מאפשרת ליהנות מהחיים הטובים במרחק נגיעה ובניגוד לעלויות הגבוהות שהיו לה בעבר, בעידן הנוכחי ניתן לתכנן בריכות גם בתקציב נגיש יותר. כיצד מתחילים? איזו בריכה בוחרים וכיצד מחממים אותה בימי החורף הקרים?

הדרך לבריכה פרטית עוברת בתכנון אדריכלי

נתחיל מנושא השטח. חשוב שיהיה שטח לבריכה ויש להשיג גם מהבחינה הביורוקרטית את האישורים הנדרשים כדי לתכנן בריכה שגם מותרת על פי חוק. לאחר מכן, יש לבצע תיאום ציפיות עם האדריכל בכל הנוגע למיקום הבריכה – יש מי שמעוניינים שהיא תהיה מחוץ לסלון או לחדר השינה ואחרים רחוק יותר, יש לשמור על גישה נוחה ובטוחה לבריכה וזו גם משפיעה באופן טבעי על הנוף הנשקף מהויטרינות כך שאם יש מקום ואישורים אפשר לתכנן אותה כך שתישמר הפרטיות, גישה נוחה ובטוחה וגם תפאורה מהפנטת ליושבים בתוך הבית.
החומרים הפופולאריים בזירת הבריכות הם בטון כאשר בריכות מבטון נחשבות ליציבות ביותר אך לוקח יותר זמן להקים אותן, בריכות מ-PVC שמהירות יחסית להקמה ודורשות מעט יותר תחזוקה מאלו העשויות בטון ועוד. היום יש חברות שמייצרות מראש במפעל את הבריכה מבטון ומביאות אותה כבר מוכנה לשטח, כך שהתהליך של התקנת הבריכה מתקצר פלאים, אך כאמור לכל שיטה יתרונות וחסרונות ויש צורך להתייעץ עם האדריכל על מנת לבחור את השיטה המתאימה ביותר.
קיימים סוגים שונים של בריכות פרטיות מבחינת הצורניות המועדפת כאשר אין ספק שהמועדפת בעיני רבים היא בריכת אינסוף אינפיניטי שנראית כאילו אין לה קצה. מבחר החומרים היום מאפשר גם לעצב וליצור בריכות שיהיו קלות יותר לתחזוקה ויראו טוב גם אחרי שנים כולל אלמנטים עיצוביים מעניינים המתמזגים עם הסביבה וכן חיפויי פסיפס מיוחדים המשתקפים מבעד למים ויוצרים מארז ססגוני והוספת אלמנטים כמו מזרקות, מדרגות, מתזי עיסוי, אורות ועוד.

עמידות ועיצוב המשתלבים זה בזה

בתכנון בריכה יש לקחת בחשבון את הישרדות החומרים בתנאי מזג האוויר וכן נושא הניקיון והתחזוקה, שמירה על טוהר המים תוך שימוש במסננים מיוחדים וכדומה. אם יש ילדים בבית אפשר לייצר מעין גישה נוחה לבריכה וכן אזור של מים רדודים וכמובן להחליט מה יהיה עומק הבריכה לפי תנאי השטח, הצרכים והרצונות של הדיירים. נושא האיטום אף הוא משחק תפקיד חשוב בתכנון, ייצור ותחזוקת הבריכה וכן מהי מערכת השאיבה, האם משתמשים במכשיר חיטוי ומאיזה סוג כלור, מלח וכדומה והאם הבריכה תשתמש במנקה רובוטי או יש צורך לשכור את שירותיו של איש ניקיון מיוחד לניקיון ותחזוקה הבריכות וכל אלה מהווים שיקולים חשובים במיוחד בקביעת אומדן תקציב לבניית ותחזוקת הבריכה לאורך זמן.

כיצד מחממים בריכה פרטית?

בריכה מסבה הנאה רבה ומדוע לוותר עליה בחורף? החורף הישראלי נחשב מתון יחסית והשמש הרבה ברוב ימות השנה מתפקדת על בסיס של אנרגיה מתחדשת. למעשה, מנצלים את קרני השמש מחמם מים לבריכה באמצעות שימוש בפאנל סולארי הקולט את קרני השמש וממיר אותן לטובת חימום המים או באמצעות משאבות חום. אמצעי זה פשוט מאוד להתקנה, אינו דורש מעורבות אנושית בתהליך כי התהליך הוא פיזיקלי ונחשב לחסכוני באופן משמעותי כאשר יש רק להתחשב בגודל הבריכה והמיקום הגיאוגרפי על מנת לבחור את מספר הפאנלים ולמקם אותם במיקום היעיל ביותר. כאשר הבריכה אינה בשימוש כדאי גם להשתמש בכיסוי בריכה לאגירת ושמירת החום.

אל תתחילו בתהליך התקנת בריכה פרטית בבית לפני שהתייעצתם עם אדריכל שילווה אתכם לאורך התהליך בדרך המקצועית ביותר.