בשלב בו מתחילים לדמיין את בית החלומות, יש פרפרים בבטן והתרגשות גדולה. זה השלב להגשים את כל החלומות שלכם, וליצור בית שיענה על כל הצרכים שלכם. על הדרך, תצטרכו לפנות למגוון רחב של בעלי מקצוע, אדריכלים, קבלנים, מעצבי פנים, וכן הלאה. אז איך עושים את זה נכון? מה חלוקת התפקידים בין אנשי המקצוע השונים? ומה הטיפ המנצח שיהפוך את הבית שלכם לבית שנלקח ממגזין לעיצוב הבית?

כל השירותים תחת קורת גג אחת

תמיד נוח לעבוד מול גוף אחד, שעובד עם מספר בעלי מקצוע, כמו סטודיו לעיצוב פנים. ניתן למצוא תחת קורת גג אחד שירותי סטיילינג, עיצוב פנים, וכמובן אדריכלות. הבחירה לבצע את כל התהליך במקום אחד, מבטיחה לנו בקרה על התהליך, עמידה בלוחות זמנים, וכמובן קו אחיד בתכנון הבית, מתכנון השלד ועד לפרטים הקטנים בעיצוב.

תפקידו של האדריכל

אפשר לסכם את תפקידו של האדריכל – להפוך את החלום שלכם לכדי שרטוט מקצועי. תהליך העבודה עם האדריכל הוא מהנה – זה השלב בו אתם מתארים לאדריכל את החיים בבית, באמצעות שאלות מנחות. האם אתם נוהגים לארח? האם אתם מרבים בבישולים משותפים? האם אתם מארחים בגינה או בסלון? באמצעות השאלות המכוונות, האדריכל יוכל לסייע לכם לייצר שרטוט, שיהפוך לימים לתוכנית הבנייה. לפני שתבחרו אדריכל, מומלץ להיפגש ולבדוק את הכימיה בניכם, ולבקש לראות את תיק העבודות שלו, על מנת לראות שהעבודות שלו מוצאות חן בעיניכם.

האדריכל ינסה ליצור עבורכם את הבית המושלם, בהתאם לבקשותיכם, ובהתאם לידע המקצועי שלו. שימו לב, שהרבה דברים שנראים לנו בראש מתאימים, עלולים בפועל להיות בעייתיים מבחינה פרקטית. אל תתפשרו על החזון שלכם, אבל תנו לאדריכל לעשות את העבודה שלו, ולהביע את דעתו המקצועית.

תוכנית הבנייה

מהרגע שהאדריכל סיים את השרטוט, הוא יוכל לעבוד ישירות לוועדה לבנייה, ולאחר מכן לקבלן, שיתחיל בתכנון הבנייה על בסיס השרטוט. תחילה יתבצעו עבודות השלד על ידי הקבלן, שידאג להניח את היסודות לבית. זה השלב בו תהיה הנחת תשתיות, מים, חשמל, קירות ותקרה, והבית יתחיל לקרום עור וגידים. שימו לב שהקבלן שבחרתם עובד עם חומרי גלם איכותיים, שיבטיחו לכם בית חזק ועמיד, ובטיחותי למגורים.

עיצוב הבית

קפצנו כמה שלבים בתהליך הבנייה – לאחר עבודות הגמר מגיע השלב להיעזר במעצב פנים. בסטודיו קווים, ניתן למצוא מעצבי פנים בסגנונות שונים, שייקחו אתכם יד ביד בדרך לבית המושלם. זה השלב להזכיר – עם כל הרצון לבית יפה שלקוח מקטלוג, נסו לחשוב על עיצוב פרקטי, עם מקומות אחסון, שמאפשר לחיות בבית בכיף. התאימו את העיצוב לסגנון החיים, על מנת ליצור בית נוח למגורים.

טיפ מנצח

כדי "לשבור" את המראה המשעמם, נסו להוסיף כתם צבע בסלון, או קיר לבנים – שיעניק לבית מראה מיוחד ושונה.