בשנים האחרונות שיטת הבניה המתקדמת הופכת למרכזית יותר ויותר בענף הבניה בישראל. באירופה ובארצות הברית בניה מתקדמת היא שיטה מובילה כבר שנים רבות, אך בארץ רק לאחרונה ניתן לראות שינוי של ממש.
שיטת הבניה המתקדמת טומנת בחובה לא מעט יתרונות, שהופכים אותה לעדיפה על פני הבניה הקונבנציונלית שהתרגלנו לראות.

היתרון המרכזי של בניה מתקדמת הוא חסכון בעלויות הבניה. בכל מקום אנשים אנשים מנסים לחסוך בעלויות ובייחוד בישראל בה מצוקת הדיור היא אחד הנושאים הבוערים על סדר היום באופן תמידי.
בניה מתקדמת היא שיטה מצוינת לחסכון. עלויות הבניה של בניה מתקדמת הן בערך חצי מאלו של הבניה הרגילה. בניה מתקדמת מתבססת על מבנים ניידים שמיוצרים במפעל ומובלים לאחר מכן לשטח הרצוי. שיטה זו חוסכת עלויות רבות בתהליך הבניה עצמו- הן מבחינת חומרי הבניין והן מבחינת כח האדם ושעות העבודה המושקעות בה.

יתרונות נוספים של בניה מתקדמת

יתרון מרכזי נוסף של בניה מתקדמת, שקשור גם הוא לחסכון, הוא המהירות היחסית שלה. ניתן להקים מבנה מורכב בבניה מתקדמת בתקופה של חודשים בודדים. בניגוד לבניה הרגילה, בניה מתקדמת עושה שימוש ביציקות בטון מוכנות, שלד מבנה מפלדה וחיפוי פנימי מגבס. זוהי שיטה פשוטה בהרבה שניתן להשלמה במהירות. המהירות מאפשרת לרוכשים גם ליהנות מבית חדש במהרה וגם לחסוך הוצאות על מגורים זמניים בתקופת ההמתנה, שהופכת לקצרה ביותר.

עוד יתרון של בניה מתקדמת הוא הגמישות שהיא מאפשרת, הן בשלב התכנון והן בשלב הביצוע לאחריו, אם רוצים לבצע שינויים ותוספות. כל שטח הפנים בבניה מתקדמת עשוי מחומרים גמישים שמאפשרים להתאים את המבנה לצורכי הדיירים בצורה מקסימלית. גם כאשר רוצים להגדיל את המבנה או לשנות אותו בהמשך- שיטה זו מאפשרת לעשות זאת בקלות ובמהירות יחסית.

תחום נוסף בו בניה מתקדמת עולה על שאר שיטות הבניה הוא תחום הבידוד. חומרי בידוד כמו צמר סלעים או צמר זכוכית, שידועים ברמת הבידוד הגבוהה שלהם הם הבסיס של בניה מתקדמת. רמת הבידוד הגבוהה מאפשרת גם היא חסכון בעלויות בהמשך כיוון שההוצאות על חימום וקירור המבנה יורדות באופן משמעותי. כמו כן, בידוד זה יוצר אקוסטיקה מצוינת שעולה בהרבה על זו שניתן להשיג בשיטות בניה אחרות.

חברות שעוסקות בבניה מתקדמת מעניקות יתרון חשוב נוסף כאשר הן מרכזות את כל נושא הבניה אצלן. בשונה מבניה רגילה, בבניה מתקדמת אין צורך להתרוצץ בין קבלנים ואנשי מקצוע. כל הבניה היא פרויקט של החברה המבצעת והיא מעניקה ליווי צמוד לרוכשים משלב התכנון, דרך שלב הביצוע וכלה בשלב קבלת המפתח למבנה החדש. זהו יתרון גדול נוסף, שחוסך זמן ועלויות מיותרות במקרים רבים.

לסיכום, ניתן לראות כי ישנן סיבות טובות לתהליך שבו בניה מתקדמת הפכה להיות שיטה מובילה בשנים האחרונות. יש להניח כי מגמה זו תלך ותתחזק גם בשנים הבאות.

Save

Save

Save

Save

Save