בונים את בית חלומותיכם? חשוב שעיצוב דלתות הבית יתאים לעיצוב הכללי. לכל בית דלת ראשית אחת לפחות המותקנת בכניסה, לעיתים יש גם דלת אחורית או כזאת המובילה אל מרפסת גדולה ויש כמובן גם מספר דלתות פנים. בשנים האחרונות קיימת תופעה מעניינת של שימוש ניכר באלומיניום בייצור הדלתות השונות. לבחירה בדלתות אלה יש לא מעט יתרונות ומשמעויות נוספות.

עמידות ויופי בחבילה אחת

לפני שמחליטים האם מעוניינים בעיצוב מותאם אישית או האם ניתן להסתפק בדלת בעיצוב סטנדרטי יותר, ראוי לדעת מהם היתרונות המרכזיים בהתקנת דלת מאלומיניום. בתכנון ובעיצוב דלתות כאלה ניתן לקבל:

  • מראה מעוצב – שימוש באלומיניום, בפרופילים איכותיים ולעיתים בשילוב עם חומרי גלם אחרים (כגון זכוכית, פלדה, עץ), מאפשר קבלת דלת במראה מעוצב במיוחד. אפשר לבחור בסגנון עדין ומעודן, אפשר לבחור במראה יותר מסיבי וחסון ואפשר גם לבחור בסגנון עם הרבה מאוד עיטורים ופיתוחים נאים.
  • עמידות משופרת – תכנון של דלתות מאלומיניום מאפשר להגיע לדרגת עמידות גבוהה מאוד. מדובר במוצר עמיד מאוד (הן בהתקנה של דלת פנים שבין חדרים שונים והן בהתקנה של דלת מרכזית או ראשית), בגלל הליבה המיוצרתמאלומיניום.
  • מחיר גמיש – בזכות הגמישות בעיצוב ובזכות האפשרות להתקין דלתות במאפיינים סטנדרטיים או לחילופין כאלה שיוצרו ותוכננו בכדי להתאים למפרט מיוחד, ניתן לראות כי קיים טווח מחירים רחב. מצד אחד, ניתן למצוא דגמים מוזלים. מצד שני, ניתן גם למצוא דגמים מאוד יוקרתיים, בקווים מיוחדים ובהתאמה אישית לבעלי הבית, בתקציב גדול יותר.
  • משקל – רבות מאותן דלתות אלומיניום, מתוכננות ומעוצבות כך שהן יהיו לא רק עמידות אלא גם בעלות משקל נמוך. היבט זה הופך אותן לנוחות מאוד לפתיחה ולסגירה.
  • צירים או מסילות – בזכות המשקל הנמוך והגמישות בתכנון ובייצור, ניתן למצוא דגמים של דלתות האלומיניום הן בסגנון של דלתות ציר בעלות כנף נפתחת והן בסגנון של דלתות המוסעות על גבי מסילה.

דלתות לכל חדר

עוד כמה היבטים שכדאי להכיר ביחס לדלתות איכות שעשויות מאלומיניום:

  • התאמה לכל חדר – אלה דלתות שיכולות להתאים לחדר הורים או ליחידת ההורים נפרדת. באותה המידה הן יכולות להתאים גם לחדרי ילדים, למטבחים סגורים ולחדרים נוספים.
  • גם למרפסת – דלתות מעוצבות על בסיס פרופיל אלומיניום, בשילוב לוחות זכוכית גדולים, יתאימו בהחלט גם למרפסת וכן ניתן למצוא דגמים שיתאימו להתקנה באזור היציאה לגינה.
  • גלילה – ניתן למצוא שילוב של דלת או תריס על בסיס אלומיניום, שניתן לגלול מעלה או מטה בנוחות משופרת.