כיום, בכל הבית הפרטיים החדשים, מתוכננות גם פרגולות. לגבי בתים ישנים, תמיד יש את האופציה לתכנן ולהוסיף פרגולה. מה שכן, אם אתם כבר בונים בית חדש או נכנסים לבית חדש, יהיה לכם קל יותר, שיש לכם כבר תכנון הקשור להצללות ולהגנות על הקירות של הבית וכמו כן על העור, מפני קרינת השמש והחום שהיא מפיצה.

היתרונות של בניית פרגולה

קיימים לא מעט יתרונות בולטים, כאשר מדובר על פרגולות אלומיניום, פרגולות עץ או פרגולות מחומרים אחרים. ננסה להרחיב על חלק מהם:

קירור מעטפת המבנה – בזכות הפרגולה, המבנה לא סובל מהתחממות יתר ובכך אנו יכולים לשמור משמעותית על המבנה וכמו כן יכולים לשמור גם על טמפרטורה יציבה ואפילו לקרר את המבנה עצמו.

שימוש במרפסת ובחצר – בזכות הפרגולה, ניתן לנצל את השטח עליו היא מגינה וכך אפשר לשים ריהוט מתאים ולשבת בחוץ ולקיים ארוחות או אפילו לשתות קפה וכמו כן הילדים יכולים לשחק בחוץ, מבלי לסבול מהחום המעיק ומהקרינה של השמש.

עיצוב – לפרגולה יש השפעה משמעותית על עיצוב הבית. היא יכולה עוד יותר לתרום לו ולכן, כיום מעצבים פרגולות לפי סגנון הבית. כך שיהיה קו עיצובי אחיד.

מה אומר החוק על בניית פרגולה?

על פי חוק התכנון והבנייה, יש אבחנה בין סוגי הקירויים השונים הקיימים לחצר ולגינה. עליכם לזכור, שלא כל קירוי שיש בבית, נחשב לפרגולה. כאן חשוב לזכור שיש להכיר את דברי החוק בנושא. זאת משום שיש לא מעט מקרים בהם אי ידיעת החוק, יכולה להביא אותנו למצב בו נתכנן ונקים גגות וסככות מתוך מחשבה שהם פרגולות ומצד שני, החוק בכלל מתייחס אליהן בצורה אחרת לגמרי.

יש להבדיל משמעותית בין גג, סככה, סוכך ופרגולה. לכל אחד מהם, יש השפעות שונות על ההיטלים והמיסים שאנו משלמים. אלו נקבעים תוך שיקול והתייחסות לכל מיני פרמטרים בהם, גודל שטח הבית למשל וכמו כן לכל אחד מהם יש השפעה שונה על החזות החיצונית של הבית.

יש גם לזכור שהקמה של קירוי ללא רישיון, עשוי להביא לקנסות, צווי הריסה ולעיתים עשוי גם להביא לתביעה משפטית. על כן, מומלץ להסדיר בזמן כל בנייה או תוספת שאתם חושבים לעשות למבנה שלכם. לא חשוב אם מדובר על בנייה של פרגולה או סגירה של מרפסת.

שיתוף פעולה עם משרד אדריכלים

על מנת שתוכלו לדעת איזה פרגולה מתאימה לכם, האם פרגולה מאלומיניום, מעץ או מחומר אחר והאם היא מתאימה לסגנון הבית שלכם וכמו כן שהפרגולה הנבחרת תבנה בצורה איכותית ומקצועית וכמו כן שגם תעמוד בדרישות של החוק, יש לבצע שיתוף פעולה עם משרד אדריכלים. כך תקבלו סיוע בכל השלבים של התהליך הכוללים את תכנון הפרגולה הנכונה עבורכם (כל זאת תוך התייחסות לעלויות של החומרים, לסגנון של הבית, לתקציב, להשפעות של הפרגולה או הקירוי על המיסים וכו') וכמו כן, משרד אדריכלים ידאג לטפל לכם בכל הקשור לקבלת היתר לבניית הפרגולה וכמו כן ילווה אתכם לאורך כל תהליך הבנייה שלה עד לסיומו.

קבלנים או אדריכלים לתכנון ובנייה של הפרגולה?

קבלנים שבונים פרגולות, יודעים לעשות את העבודה בצורה מצוינת. מה שכן, מדובר רק על העבודה הפיזית של הקמת הפרגולה. כאשר תבחרו באדריכל או אדריכלית לביצוע העבודה, תוכלו לדעת שתהליך נעשה על ידי צוות של מהנדס וחברות המתמחות בבנייה של פרגולות מחומרים שונים וכמו כן יוצעו לכם גם עיצובים המתאימים לסגנון הבית שלכם. מעבר לכך, תוכלו גם לדעת שאתם עוברים את התהליך הבירוקרטי בצורה שקטה ללא כאבי ראש.