מקור תמונה: depositphotos
אחד החללים היקרים ביותר ללבנו הוא המטבח. אוכל ואהבה הולכים יד ביד, כאשר האסתטיקה מרחפת מעליהם. המטבח שלנו חייב להיות נגיש ונוח אך גם יפה ונעים לעין. אלא שרובנו שוכחים עד כמה חשוב להביט למטה ולהתייחס ברצינות על המשטח שעליו אנחנו הולכים.

דע מאין באת ועל מה אתה הולך!

ריצוף למטבח הוא מרכיב חשוב מאוד בעיצוב המטבח שלכם. עליו תדרכו יום אחרי יום והוא יספוג את כל מה שאתם מפילים בזמן שאתם צוללים אל תוך חווית הבישול המסחררת. רצפת המטבח שלכם היא למעשה היסודות של לב הבית שלכם, שהוא המטבח עצמו. לכן, חשוב מאוד לבחור ריצוף שיהיה אסתטי ופרקטי כאחד. הגבול בין השניים דק למדי ולעתים קשה למצוא את האיזון הנכון, לכן החלטנו להדגיש את הסוגים המומלצים ביותר של ריצוף למטבח כדי שתוכלו להגשים את מטבח החלומות שלכם ולהמשיך ליהנות ממנו גם בעוד שנים רבות.
לא היינו ממליצים לכם לרוץ להתקין ריצוף למטבח מבלי שאתם יודעים מה אתם מתקינים. קראו כאן על כל אחד מהסוגים, גם אם כבר המליצו לכם על ריצוף מסוים, וקבלו החלטה מושכלת.
מלבד סוג הריצוף, ישנם מספר גורמים נוספים שחשוב לקחת בחשבון כשאתם בוחרים ריצוף למטבח שלכם, ביניהם עלות החומרים מול התקציב שלכם וסגנון הריצוף מול הסגנון בו שאר הבית שלכם מעוצב. לאחר שתבחרו ריצוף שמתאים לכם מכל שאר הבחינות, שקלו היטב גם את הגורמים הללו ורק אז קבלו את ההחלטה הסופית שלכם.

סוגי ריצוף מומלצים

קרמיקה:

קרמיקה היא למעשה אריחים המיוצרים מחרס שנדחס בעוצמה בתנור בטמפרטורות גבוהות. שיטת הייצור הזה היא מה שעושה אותם ריצוף נהדר למטבח. האריחים עמידים, רבי עוצמה ומחזיקים לאורך שנים.
לסוג הריצוף הזה יש חיסרון אחד והוא הרווח בין האריחים. קשה למדי לנקות את הרווחים האלה והם נוטים להתלכלך, בטח שבמטבח. אל דאגה – אם אתם מצוידים היטב בחומרי הניקוי הנכונים ותמצאו את השיטה הנכונה לנקות אותם, זה לא באמת יהווה בעיה וכל שתצטרכו לעשות זה לזכור לנקות את הרווחים בין האריחים כשאתם מנקים את שאר הרצפה.
קרמיקה מגיעה בשלל צבעים ודגמים כך שקל מאוד להתאים אותה לעיצוב של שאר הבית בכלל והמטבח, כמובן, בפרט. טווח המחירים שלה רחב מאוד, לכן היא מאפשרת לרבים למצוא ריצוף למטבח במגוון רמות תקציב.

אבן טבעית:

היתרון העיקרי של האבן הטבעית הוא העיצוב. מדובר בחומר טבעי שמוסיף חמימות למטבח ולרוב משתלב בצורה מופלאה עם השיש שלכם. המראה שלו מרגיע ועוזר למי שמבשל לקבל שקט בראש והשראה למנות מעניינות.
הבעיה עם אבן טבעית היא הרגישות שלה לרטיבות. נוזלים נספגים באבן ולעתים גם מחלחלים לתוכה, כך שעם הזמן עלולות להיווצר בעיות בריצוף. בנוסף, יש כתמים מסוימים שקשה מאוד בלשון המעטה להסיר מסוג הריצוף הזה, וכשאתם מתקינים ריצוף למטבח – תהיו בטוחים שיהיו כתמים.

גרניט פורצלן:

ככל הנראה הריצוף הנפוץ ביותר, תואר שהוא הרוויח בזכות ולא בחסד. מדובר בחומר עמיד מאוד מפני מכות, שריטות ושחיקה ואטום למים, מה שהופך אותו לבחירה נהדרת. חשוב לזכור שמטבח הוא חלל שבו אתם מייצרים המון לכלוך ורטיבות ואתם זקוקים לריצוף שיידע להתמודד עם זה בגאון. גרניט פורצלן הוא ללא ספק כזה.
בנוסף, עם כזה ריצוף למטבח אתם יכולים להשתולל כאוות נפשכם בעיצוב. האריחים האלה מגיעים במגוון עצום של טקסטורות, מה גם שקיימת האפשרות להדפיס עליהם כל מה שרק תרצו.
אם יש חיסרון אחד לשימוש בגרניט פורצלן כריצוף למטבח, זה העובדה שהוא למעשה מודבק לרצפה. אם יש סדקים, שברים או כל תקלה אחרת ברצפה שעליה הריצוף הודבק, זה יגרור בעיות ותקלות. לכן חשוב מאוד לוודא שהרצפה תקינה וחלקה לחלוטין טרם הדבקת הריצוף למטבח.
המחיר שלו נחשב סביר לחלוטין, כמובן בהתאם לטקסטורה ולגודל שלו, וקל במיוחד לנקות אותו, שזה יתרון משמעותי במטבח.

פרקט:

המראה המרשים, הגוון הטבעי והיופי שהוא מוסיף לעיצוב הבית הכניס את הפרקט ליותר ויותר בתים בשנים האחרונות. הוא נפוץ במיוחד בתור רצפה לכל הבית, אך עם הזמן הוא הפך לשיקול רציני בשלב בחירת ריצוף למטבח.
רבים חושבים שפרקט לעולם לא יוכל להתאים, הרי ריצוף למטבח צריך להיות עמיד למים, וזו חולשה ידועה שיש לפרקטים. אפשר לומר שיש צדק בפי הרבים האלה, אך את אותו הצדק אפשר למצוא גם בפי אלה שטוענים בדיוק ההפך. למעשה, עולם הפרקטים התפתח והתרחב והיום אפשר למצוא בקלות פרקטים שנועדו להיות ריצוף למטבח, כאשר הם עמידים מפני נזקי מים ומכות לא פחות מהמתחרים שלהם.