בעבור אנשים רבים, הבית הפרטי שלהם הוא המבצר שלהם ותפקידו הוא להעניק ביטחון והנאה בכל שעות היום, משפחות עם ילדים, רווקים או זוגות צעירים מבקשים לא פעם לעצב את הבית באופן שגם ייתן להם נוחות מקסימלית בבית וגם יופי והדר בתוך הבית, עיצוב הבית הקלאסי עושה שימוש באלמנטים שונים מעולם העיצוב והאומנות וניתן היום לראות טרנדים רבים המשלבים קווים נקיים ואופן ספייס לצד טרנדים כפריים החוזרים לבתים של פעם ומעניקים לחלל תחושה חמה וכפרית, בנוסף, טרנד הוינטג' גם הוא חזק מאוד וניתן לראות קולקציות עיצוביות רבות ברוח שנות השישים או החמישים, להלן מספר טיפים לעיצוב הבית בצורה הנכונה והמתאימה.

טיפ 1 – לבחור קונספט עיצובי

אחד הטיפים החשובים הוא לבחור קונספט עיצובי לביצוע עיצוב הבית ולדבוק בו, בבחירת קונספט עיצובי בטרם מתחילים בעיצוב הבית ניתן למעשה להשיג מראה אחיד ואיכותי של הבית עם מוטיבים חוזרים שיכולים להעניק לבית את המראה המטופח והעדכני. אל תשתמשו ביותר מ3 צבעים עיקריים בדירה. צביעת דירה היא אלמנט חשוב לא פחות.

טיפ 2 – לבחור בעל מקצוע מתאים

למרות שנראה כי קל לעצב לבד את הבית וכי המגמות בתחום עיצוב הבית מפורסמות בכל עלון עיצוב הבית, העסקת איש מקצוע מתחום העיצוב היא הדרך הטובה ביותר להגשים את המטרות ולהגיע לעיצוב הבית המתאים, מעצב פנים מקצועי יכול לתת עצות, להתאים את הקונספט העיצובי ספציפית לדיירי הבית ולערוך שינויים בבית בהתאם.

טיפ 3- להתאים את הבית לסגנון החיים

התאמת הבית לסגנון החיים ולאורח החיים של בני המשפחה הוא הטיפ החשוב ביותר, עיצוב הבית בהתאם למבנה המשפחתי או תכניות עתידיות העלולות להשפיע על המבנה המשפחתי וכן לסגנון החיים הכללי של בני הבית היא הצעד הנכון לעצב את הבית בצורה הנכונה, בית המתאים לאורח החיים של יושביו הוא בית נוח המספק את הביטחון והנעימות הנחוצים.

טיפ 4 – להגדיר תקציב

תחום עיצוב הבית הוא תחום רחב מאוד ולכן חשוב מאוד להגדיר מראש את התקציב לעיצוב הבית, התקציב יכלול גם את השינויים המבניים וגם את הפריטים שיש לרכוש על מנת להגשים את הקונספט העיצובי כפי שנקבע בשלב התכנון.

טיפ 5 – לעשות שימוש באלמנטים דקורטיביים

שימוש באלמנטים דקורטיביים יכול להוסיף רבות ולהשפיע על העיצוב הכללי של הבית בצורה משמעותית ולכן כדאי לעשות בהם שימוש.

טיפ 6 – נצלו את קירות הבית

אם יש לכם בית יחסית קטן ואתם צריכים לאחסן בו כמות גדולה של דברים אז תדעו איך לנצל את הקירות שלכם בצורה נכונה. ישנם דירות עם תקרות גבוהות מספיק שתוכלו להוסיף מדפים מעוצבים ואחסן שם כל מיני פריטים שאתם לא צריכים. כמובן שתוכלו לקנות ארגוניות מתאימות וככה הבית שלכם יהיה מאוחסן בצורה טובה יותר ולא תצטרכו למצוא מקומות נוספים לאחסון.