אימוץ גור אינו משימה קלה אך זהו בהחלט מעשה מתגמל. אמנם לנקות אחריו ולאלף אותו זו עבודה רבה הנמשכת לאורך כל היום אך לבסוף אתם מרוויחים חבר לכל החיים, הקשור אליכם והתנהגותו עוצבה לפי בחירתכם. אז איך מפחיתים את הקושי על ידי הכנה נכונה של חלל הבית?

כלוב גורים

התאמת חלל הבית היא הצעד הראשון בהפיכת חודשי האימוץ הראשונים לקלים ככל הניתן. הרכישה הראשונה שצריכה להיות בבית היא כלוב הגורים. בחרו מראש את המיקום שלו, שיהיה קבוע והניחו בו כלוב-נסיעות פתוח, מיטה לכלב או מגבות וסדינים ישנים. זו תהיה פינת השינה הקבועה של הגור ושם הוא ייסגר בשעות שאתם לא בבית. כלוב הגורים רחב ומרווח עם חורים גדולים בדפנותיו כך שגם אם הכלב סגור בו, הוא לא נבהל. כלבים לא עושים צרכים במקום בו הם ישנים ובעצם בזמן שאתם לא בבית והגור שלכם בכלוב הגורים שלו, הוא לומד להתאפק. גם את האוכל והשתיה שלו מומלץ להגיש בתוך מתחם כלוב הגורים כך שהכלוב יהפוך להיות הטריטוריה שלו והוא יקשר אותו למקום בו הוא ישן ואוכל, ולא עושה צרכים.
אופציות לעיסה

בשלב הגורות הגורים מחפשים כל הזמן גירוי לשיניים המתבטא בלעיסה ונשיכה של מה שהם מוצאים. החל ממטענים וכבלי חשמל וכלה בקליפות הנופלות במטבח בזמן הבישול – גור כלבים קטן יחפש כל הזמן ריחות וטעמים חדשים מתוך סקרנות ומתוך צורך אבולוציוני להכיר את סביבתו. ישנם סוגי כלבים קטנים שונים והתנהגותם כגורים מעט שונה זה מזה אך עניין הנשיכות הוא קו דמיון בין גורים מגזעים שונים ולכן מומלץ להחזיק בבית עצמות גדולות ועבות שניתן לרכוש באטליז או צעצועי לעיסה מגוונים. להשקעה מיוחדת ניתן לשנות מעט את עיצוב הבית: לצפות רגלי שולחן או רהיטים אחרים בממשטח גס, הדומה לזה שעליו חתולים משייפים את ציפורניהם, וללמד את הגור לנשוך את רגל השולחן. המשטח הגס נותן לגור את הגירוי לו הוא זקוק ולשולחן לא נעשה נזק.

הרחקת חפצים

כאשר מביאים הביתה גור כלבים קטן יש להרחיק חפצים שונים על מנת להגן על החפצים ממעלליו של הגור וכן להגן על הגור מאפשרות להפצע, להחשמל או להיפגע מנפילת אביזר קישוטי כזה או אחר. החפצים יוחזרו למקומם בהדרגה תוך השגחה על הגור ואילופו לא ללעוס אותם או לטפס עליהם.

הגנה על רהיטים

בית שעבר תהליך של עיצוב פנים הוא כנראה בית שחשוב לבעליו לשמור על רהיטים שלמים ולכן כדאי למצוא דרכים להגן על הרהיטים. ניתן להשתמש בכיסאות על מנת להרחיק את הגור מארונות שהוא עלול לכרסם וניתן לבחור לתת לגור להסתובב חופשי רק כאשר מישהו נמצא בבית ויודע לומר לו "לא!" כאשר הוא מתחיל לנגוס רהיטים ואביזרים.