אומרים שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני. לובי הינו הרושם הראשוני שהבניין מייצג ולשיפוץ הלובי יתרונות רבים. כניסה יפה ומטופחת לבניין, מעבירה מסר חיובי על הדיירים ועל איכות הבניין ותחזוקתו. היום, במידה ורכשתם דירה חדשה, הסבירות שהלובי יראה יפה ומושקע הינה גבוהה ואתם תהנו מלובי מטופח למשך הרבה מאוד שנים. (רק כדאי לשמור עליו). קבלנים מודעים לחשיבות הלובי ולכן משקיעים הן בעיצוב והן באיכות וגודל החלל. לובי מעוצב ומטופח בבניין יכול אף להעלות את מחיר הדירה שברשותכם ולהוות יתרון מפני דירות אחרות ישנות באזורכם. אז מה קורה אם הלובי בבניינכם נראה כמו בית קברות ואתם מעוניינים בכל זאת שהוא יתן השפעה ורושם חיובי? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל את התהליך.

 

אסיפת הדיירים לתכנון הלובי

השלב הראשוני עוד לפני שחושבים בכלל על העיצוב, הוא לקבוע את התקציב. בלי תקציב מראש, לא יהיה אפשרי להתחיל לעבוד על הלובי ומהר מאוד דיירי הבניין ילכו לאיבוד ולא יגיעו לתוצאות הרצויות. מה הסכום שהדיירים מוכנים להוציא? לשם כך יש לבצע אסיפת דיירים ולדון בזאת. חלק מהדיירים ירצו להשקיע פחות וחלק יהיו מוכנים להשקיע יותר, המטרה היא להגיע לעמק השווה ולהבין מה הדיירים היו רוצים שיהיה בלוב, מה חסר בו עכשיו? אפשר תמיד להתחיל מהדברים הקטנים שלא עולים הרבה אבל יכולים לשפר את הלובי בצורה משמעותית.

 

הפעולות הפשוטות

במידה ואתם בקטע של DIY, הכל טוב, ישנם הרבה דברים שתוכלו לעשות בעצמכם. תאורה חדשה, מראה יפה וגדולה ועציצים גדולים וחדשים בקלות יכולים לעזור ולעשות הבדל משמעותי לנראות הבניין. אם עשיתם את זה, עשיתם כבר 50% מהעבודה בבניין. העלות הינה כמה אלפי שקלים, חלקי כל הדיירים בבניין, לכן העלות ליחיד לא תהיה גבוהה במיוחד לעומת התמורה שתקבלו. ביחרו תאורה שמתאימה, לרוב אור חמים יעביר מראה מזמין, כמה סוגי עציצים ומראה חמודה ווואללה!

 

החלפת דלת כניסה ותחזוקתה

אחד מהאלמנטים בבניין שבעלי בלאי גבוהה, הינם הדלת כניסה לבניין. אם אתם נכנסים לדירה חדשה, הלובי ודלת הכניסה יהיו מעוצבים וחדשים. בשביל שתוכלו לשמור על אזורי הבניין יפים, מומלץ לברר שירותי חברת ניהול ואחזקה איכותיים שיטפלו בניקוי ותחזוקת הבניין. במידה ואתם גרים בבניין בן 20 שנה או יותר, שיפוץ דלת הכניסה תהווה רושם חיובי ואנרגיות טובות. דלת כניסה איכותית מאלומיניום עם קוד כניסה, תעזור גם למניעת גנבים ואנשים לא רצויים בבניין.

 

ריצוף הלובי

ריצוף ללובי יכול לשפר משמעותית את נראות הבניין ובמידה והריצוף בלובי שבור, מומלץ להחליף אותו. אולי הגיע הזמן להוסיף כניסה נגישה לאנשים מבוגרים או במידה ויש אמהות לתינוקות עם עגלות בבניין. אם הריצוף במצב תקין, הוא לא מכוער אלא רק מלוכלך אפשר להזמין חברת פוליש מקצועית שתבריק אותו כך שיראה כמו חדש.