עיצוב ותכנון הבית היא אינה משימה פשוטה ולא בכדי, מקצועות כגון מעצב פנים, אדריכל וכדומה קיימים. כאשר ניגשים אל תכנון ועיצוב הבית, אין לגשת ללא תוכנית מוגדרת מראש והבנה של צרכי העיצוב, דרישות דרי ובעלי הבית, ידע מלא ומקדים לכל המכשולים הקיימים וכמובן התקציב העומד לרשות הפרויקט. את כל מכלול הידע הזה, יעבד האדריכל או המעצב, ויוכל לגשת לתכנון הבית או עיצובו.

עיצוב חדרי הבית

"אלוהים הוא בדברים הקטנים" אינו משפט קלישאתי ולמעשה בכל הנוגע לעיצוב פנים, אין נכון יותר ממנו. השלמת העיצוב ותכנון הבית, באמצעות פריטים קטנים חשובה בדיוק כמו הפרטים הגדולים. למען ההמחשה,

להלן שני תרגילים קטנים:

• דמיינו את חדר האוכל בבית ובו עומד לו שולחן פינת אוכל הצבוע בצבע אחד בלבד והכיסאות תואמים. האם אתם יכולים באמת לדמיין את חדר האוכל כחדר מעוצב ומתוכנן? התשובה לכך היא בהחלט לא. מאידך, נסו לדמיין את אותו חדר בדיוק, עם אותו שולחן ואותם כיסאות אלא שהפעם על השולחן יעמדו שני פמוטים קטנים או מתקן מלח פלפל מעוצב ועל הכיסאות יונחו כריות ייעודיות לכיסאות.

כעת, אתם מתחילים להרגיש את העיצוב? סביר להניח שכן ועוד יותר סביר שלא תוכלו לחכות לאכול בו.

• נסו לחשוב על קיר גדול לבן או בכל צבע אחר וטקסטורה בבית, האם הקיר נחשב מעוצב ומושלם רק תודות להיות צבוע? התשובה לכך היא ככל הנראה לא. כעת, נסו לחשוב על אותו קיר כאשר עליו ישנה תמונה גדולה או מספר כוורות קטנות תלויות ועליהן ואזה קטנה או נר, כעת הקיר אינו ערום יותר ובהחלט מרגיש מעוצב.

כל מה שעשינו היה להוסיף תמונה או כוורות תלויות קטנות – פריטים קטנים אך כאלו המשלימים את העיצוב ומצליחים לייצר קו עיצובי מושלם.

משני התרגילים הללו, אנו למדים כי אכן לפרטים הקטנים יש חשיבות ואין זה משנה על איזה חדר בבית מדובר או על איזה פריט. גם פינת אוכל יכולה להיות פריט עיצובי ולא חייב תמיד להשקיע אלפי שקלים ברכישת שולחן מרהיב או כיסאות יקרים.

לסיכום

אם החלטתם לבנות בית או לעצב את הבית שלכם מחדש, עשו לעצמכם טובה ושכרו את שירותיו של אדריכל או מעצב פנים. ההשקעה הכרוכה בבניית בית או עיצוב מחדש, היא בהחלט אינה השקעה מבוטלת ולכן מומלץ להשקיע באנשי מקצוע המתאימים אשר יוכלו לעזור לכם להגשים את חלום וחזון העיצוב של הבית שלכם.