אם רכשתם זה עתה בית חדש, או אם אתם נכנסים לתהליך שיפוץ בית חדש, הרי שאתם נכנסים בין היתר לתהליך עיצוב פנים, בסיומו תתקבל התוצאה המיוחלת. עיצוב פנים הוא משימה מורכבת אותה יש לבצע באמצעות בעל מקצוע מוביל בתחומו, משום שמעבר לפן האסתטי והוויזואלי הכרוך בעיצוב, על מעצב הפנים לקחת בחשבון את הפונקציונאליות ביחס לחלל וביחס לאורך החיים של הנפשות הפועלות המתגוררות בנכס. תהליך עיצוב הפנים, כולל את כל החללים במבנה – החל מחדרי שינה, דרך חדרי האמבטיה המטבח ומה שביניהם, על כן חשוב להגדיר מבעוד מועד את הצורך, כמו גם את שגרת החיים והעדפות העיצוב בקווים כללים – רק כך יצליח מעצב הפנים להתאים לכל משפחה את העיצוב המושלם לה באופן אישי.

עיצוב מטבחים

המטבח בעידן הנוכחי, הפך למקום פעיל במרחב הביתי, הן ברמת האירוח והן ברמת ההתנהלות היום יומית של מי מבני המשפחה. במטבח – מעבר לבישול ולארוחות המתגבשות בו, יבחרו רבים לשבת ולבצע את שיעורי הבית, לגלוש במחשב הלפטופ, לקרוא עיתון לשתות קפה ועוד. אם בשנים עברו המטבח היה פינה צדדית בבית, הרי שכיום ובעיקר בשל החיבור ההומוגני עם הסלון, הפך הצורך בעיצוב המטבח למשמעותי ונדרש יותר ותחום מטבחים מעוצבים תופס תאוצה. את העיצוב חשוב לבצע כבר במעמד עיצוב הפנים של כלל החללים בבית, וזאת על מנת להתאים את המטבח לחלל ולשקול את הרצוי אל מול המצוי ולצורך העניין, אם תבקש המשפחה להתקין אי במטבח, הרי שקיים הצורך לבחון זאת אל מול השטח הקיים ורק לאחר מכן לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר ולחילופין למצוא פתרונות יצירתיים דומים או שונים למתבקש.

תכנון עיצוב המטבח במעמד עיצוב הפנים מאפשר תכנון מוקפד ומקצועי ומונע תקלות כמו גם אי נעימויות והוצאות מיותרות של כספים בשלבים מאוחרים יותר. עיצוב מטבחים מבית מרסלו אומנות הריהוט הם מטבחים ברמה גבוהה, שתוכננו מבעוד מועד ולא כלאחר יד ועל כן אם גם לכם יש דרישות מיוחדות ולעתים גם אם אין לכם דרישות מיוחדות, נכון לתכנן את המטבח מבעוד מועד ולא לדחות משימה זו לשלבים מאוחרים יותר.

מטבחים עצמם היותם (ללא קשר לגודל הבית), תופסים שטח משמעותי מהבית ועל פי רוב הם גדולים הן מבחינת מידת הארונות ובטח אם מדובר בהוספת אי שהפך גם הוא טרנד מוביל בעולם עיצוב המטבחים. האי, יכול להיות פינת בישול ואפייה לכל דבר ועניין בו ישולבו הכיריים ומאידך ישנו אי המשמש בעיקרו לפינת ישיבה המיועדת לאכילה.

לסיכום – אם חשובה לכם התוצאה והמטבח לא פחות מכך, הרי שחשוב להקפיד ולתכנן את עיצוב המטבח במעמד עיצוב הפנים ולא לדחות זאת לשלבים מאוחרים יותר, משום שאז צפויות להתגלות תקלות שיהיה קשה להתמודד איתם בדיעבד. כל עוד התכנון יתבצע בזמן, הרי שכל שלב יתנהל בקפידה והתוצאה תהייה מרשימה.